понедељак, 22. јул 2024.

Gde smo danas i kuda idemo?

 ... Nastavak


Uspon i Širenje 2023. godine

Godina 2023. nosi sa sobom najviše uspeha, ali i truda i rada. Početkom godine, Duma biva angažovana u drugim sferama rada, konkretno u produkcijskoj i scenskoj industriji. Naime, za potrebe spota jedne od najvećih zvezda na ovim prostorima, angažuje se Duma da svojim keteringom i velelepnom postavkom sa kristalnim čašama upotpuni scenografiju. Duma širi svoje poslovanje na područje Beograda. Dešava se saradnja sa ozbiljnim beogradskim hotelima, firmama i pojavljivanje na značajnim skupovima i konferencijama. Broj ljudi u firmi dostiže 20 članova, od kojih 10 stalno angažovanih. Pored vozila Caddy, obezbeđuje se i kombi hladnjača koja je bila planirana tek za narednu godinu, međutim, zbog obima posla, taj plan realizovan je pre planiranog vremena.

___________________________________________________________________________________

Rebrendiranje i Novi Sektori

U avgustu iste godine, zbog rastuće potražnje na tržištu, došlo je do rebrendiranja oba biznisa. Duma New You prerasta u Duma F&B, postajući koncept koji se bavi organizacijom i proizvodnjom hrane i pića. Tada započinje proces uvođenja kompletnih procedura i sistema rada kako bi se unapredila efikasnost i kvalitet usluge. U okviru Duma F&B uvode se sektori kao što su kuhinja, logistika, menadžment, statistika i finansije, front i bar (usluga pića). Ovim potezom stvara se hijerarhijska struktura unutar firme, sa jasno definisanim ulogama i odgovornostima.

Istovremeno, otvara se i druga firma, Duma Event Company, koja se specijalizuje za PR, digitalni marketing i organizaciju događaja (Event management). U obe firme postoji CEO (Chief Executive Officer) - Uroš, i COO (Chief Operations Officer) - Danica, koji su odgovorni za vođenje i strategiju poslovanja. Uvodi se sektor za finansije i zapošljava se finansijski analitičar Sneža. Takođe, formira se sektor PR i marketinga za interno vođenje, kojem su se pridružili Dumin PR menadžer Anđela i menadžer za socijalni marketing Nađa.

Firma Duma Event Company pokreće sektor za eksterni marketing, nudeći usluge vođenja društvenih mreža i pružanja usluga kreiranja marketing kampanja. Ovim potezima, Duma daje mogućnost zaposlenima da se specijalizuju za oblasti koje ih najviše interesuju i u kojima su najbolji. Obe firme usvajaju novi sistem rada koji se bazira na hijerarhijskoj strukturi po sektorima, što doprinosi boljoj organizaciji i komunikaciji. Ovaj pristup ne stavlja u prvi plan samo kuvare i vlasnike firmi, već razvija organizacioni i komunikacioni sistem u oba posla, kako horizontalno tako i vertikalno. Ovaj korak omogućuje da se bolje usmere napori i efikasnije zadovolje potrebe klijenata.

___________________________________________________________________________________

Masterclass i Novi Poslovni Putevi

Prethodnih godina razmatralo se o tome da bi bilo korektno i korisno podeliti nivo iskustva i znanja koje su članovi Dume akumulirali tokom godina sa drugima, uključujući partnere, konkurentske firme i druge zainteresovane strane. Prva prilika se ukazala kada je jedna od najboljih firmi iz drugog grada kontaktirala Dumu sa upitom da pruži obuku u sferi poslovanja, posebno fokusiranom na deo rada koji se obično ne vidi, a obuhvata finansije, front, logistiku, marketing, PR, niže i više menadžment sektore i mnoge druge aspekte. 

U novembru 2023. godine održava se dvodnevni Masterclass i time se otvara nova grana poslovanja za Dumu. Ova inicijativa omogućila je da se znanje i iskustvo prenese na druge, da se doprinese razvoju industrije i stvori nova poslovna prilika.

_________________________________________________________________________________

Razvoj Brendova i Novi Koncepti

Duma postaje prepoznata od strane saradnika kao firma sa visokim profesionalizmom, pedantnošću i kvalitetom. Ranijih godina saradnici i klijenti doživljavali su Dumu kroz ono čime se Duma kao firma bavi i upućivali komplimente na račun keteringa, dok u 2023. godini kreće da se obraća pažnja na sam rad i organizaciju unutar tima, dress code, stav i promociju Dume kao brenda. 

Kroz svoj put od osnivanja do danas, Duma je inspirisala neke od svojih saradnika da započnu sopstvene mini biznise, koji danas uspešno funkcionišu u svojim specifičnim oblastima. Kako je Duma rasla kao kompanija, tako je želela da i njeni članovi unutar tima rastu zajedno sa njom. Stoga, Duma podržava članove tima da pokrenu sopstvene male biznise. Ovi biznisi su nastali kao rezultat zajedničkog truda i saradnje sa Dumom, i omogućili zajednički napredak i rast.

 Inicijativa za pokretanje sopstvenog biznisa je deo Dumine filozofije podrške i razvoja tima, jer Duma veruje da svako zaslužuje priliku da ostvari svoje poslovne snove i potencijal. Duma F&B je prepoznala da je njen jedinstveni pristup poslovanju u keteringu postao brend za sebe. Svojim inovativnim konceptom i visokim standardima kvaliteta, Duma se izdvojila iz mase na tržištu i postala sinonim za ekskluzivne i besprekorne ketering usluge.

___________________________________________________________________________________

Novi Koncepti i Ekspanzija

Da bi omogućila većem broju ljudi da uživa u njihovim uslugama, Duma je početkom 2024. godine osmislila koncept Domina keteringa. Domina ketering je pristupačniji i prilagođen širem tržištu, ali i dalje nosi pečat kvaliteta i stručnosti koji je postao karakterističan za Dumu. Domina Ketering ima specifične planove i modele rada u ovoj godini, kao i strategiju za rast i razvoj, zajedno sa planom promene strategije i pristupa na nivou različitih delatnosti i sektora. Svi zaposleni, kao i sam tim, dolaze iz različitih sfera rada, sa brojnim inovativnim idejama i strategijama, kao i željom da stvore nešto novo i jedinstveno. To je dalo povod za implementaciju određenih inovacija u poslovanju. Te inovacije se sastoj od posebnog hibridnog modela ketering biznisa gde si firmi pristupa sa marketinške strane. Na čelu tima je Trade marketing menadžer koji koordinira sve Dominine partnere/dobavljače i delegira zadatke, a u stalnoj vezi je sa klijentima. 

Ova promena omogućava Dumi da posluje sa dva brenda - Duma premium konceptom i Domina keteringom - pružajući raznolike usluge koje mogu zadovoljiti širok spektar ukusa i potreba klijenata. Ovo je korak ka daljem širenju i diversifikaciji poslovanja Dume, dok se istovremeno održava visok standard kvaliteta i stručnosti koji su postali Dumin zaštitni znak.

___________________________________________________________________________________

Inovacije i Novi Pristupi


Osmog februara 2024. otvara se kancelarija u Novom Sadu, što inicira značajan korak u širenju poslovanja. Osim fizičkog show room-a, uvodi se i inovativni koncept predstavljanja proizvoda - VR 360 naočare. Ovaj novi pristup omogućava klijentima da dobiju virtuelni prikaz kako će postavka koju Duma organizuje izgledati na njihovim događajima. 

Prva polovina 2024. godine donosi transformaciju Duma preduzetničkog sistema u Duma Enterprise DOO , objedinjujući sve delatnosti pod jednim imenom. Marketing sektor raste pod novim nazivom i brendom Butterfly by Duma. Pored toga, formira se tim za konsultantske usluge, fokusiran na obuke u keteringu, event menadžmentu, wedding organizaciji, kao i obuke o poslovnim modelima, sistematizaciji rada firme, izlasku iz "one-man show" sistema poslovanja, te rastu i razvoju sektora i zaposlenih u skladu sa postojećim resursima. 

Ovaj koncept planiran je za operativni nivo na jesen, a do tada Duma pokreće blog, LinkedIn stranicu i YouTube kanal, na kojima će deliti svoja iskustva, znanja i savete o unapređenju poslovanja i modelima rada, hronološkom razvoju firme kroz godine, kao i kako postupati u kriznim situacijama. Takođe će besplatno deliti lekcije naučene iz sopstvenih grešaka.

Unutar Duma Enterprise postoji 5 različitih a povezanih biznisa: Duma F&B, Duma Wedding, Butterfly by Duma, Consulting i Edukacije, kao i Domina Ketering (samostalna firma, ali deo Duma porodice). 

Na kraju, Duma se fokusira na sledeće korake i strategije koje će unaprediti njen rad i pristup tržištu. Takođe se planira povećanje broja članova tima koji postaju stalno zaposleni, kako bi se obezbedila sigurnost i motivacija zaposlenih. U tom smislu, nastavlja se sa razvojem poslovanja i vizualizovanjem budućnosti.

Нема коментара:

Постави коментар

,,JA'' i Moj Prvi Poslovni Neuspeh u Privatnom Biznisu

Ja sam Uroš Zavarko, osnivač Duma Enterprise. Moje preduzetničko putovanje počelo je 2018. godine, kada sam se po povratku iz Emirata odluči...