Osnivanje i Prvi Koraci
Firmu Dumu osnovao sam 8. februara 2018. godine u Novom Sadu. Prvobitni naziv bio je Duma New You. Tadašnji koncept usluge bio je healthy food, koji sam pokušao da oživim na prostorima Srbije, konkretno u Novom Sadu, nakon što sam boravio i radio u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Usluga se sastojala od šalterske prodaje healthy street food-a (bowl) i obrok paketa. Taj put trajao je šest meseci.
Zaključio sam tada da kod nas healthy food priča za sada još uvek “ne pije vodu” i da nije pravi momenat za takvu vrstu poduhvata. Nakon toga, sedište firme selim u Veternik, menjam svoju svrhu i pretvaram je u školsku kantinu. Ovo nije bio krajnji cilj, ali nisam želeo da odustanem od svoje vizije da ostvarim nešto što će se pamtiti, pa sam otvaranje kantine smatrao pametnim potezom kako ne bih u potpunosti zatvorio firmu. Tokom perioda kada je firma radila kao školska kantina, posao nije bio nimalo lak. Mali lokal u kojem smo radili nije imao grejanje, što je činilo zimski period posebno izazovnim. Ovo vreme je bilo odličan test za našu istrajnost i izgradnju karaktera.
Prelazak na Ketering
U prvoj polovini 2019. godine, uporedo sa radom u firmi, počinjem da radim u jednoj vili u Novom Sadu i da snabdevam hotel svojim keteringom. Tokom tog perioda Danica, Event menadžer hotela, inače moj životni partner, postaje i moj poslovni partner i moj šef. :) Kolegijalno mi izlazi u susret, verujući u mogućnosti moje firme, tako što angažuje Dumu kao ketering firmu na jednom skupu svatova. Tim gestom otvaraju mi se vidici i shvatam da postoji potencijal Dume da osnovna usluga bude ketering na događajima.
Polako priča počinje da dobija ozbiljan oblik. Kreće da se pravi oprema za ketering, čuveni Duma točkovi, koji su prvobitno bili bele boje, zatim Duma merdevine, a nakon toga pravi se Duma Prosecco bar. Tim Dume polako se širi dolaskom Katarine, koleginice iz hotela u kojem smo Danica i ja radili uporedo sa Duma keteringom.
Izazovi i Prilagodbe Tokom Pandemije
Počinje 2020. godina i doba Korone, međutim Duma tim izvlači maksimalan potencijal i okreće se mogućnostima. Naime, organizujemo lažnu svadbu u vili, improvizujući sve detalje kao da je prava. U tome im pomažu saradnici sa kojima i dan danas Duma sarađuje. Ovaj poduhvat pomogao je Dumi u promociji keteringa i nove grane poslovanja - Event menadžmentu. Tog leta popuštaju mere i Duma zaista organizuje događaj, svadbu na salašu House 22:22. Kroz mesec dana Duma ponovo organizuje događaj na pomenutom salašu.
Pred kraj leta, kao treći događaj, Duma organizuje proslavu 1. rođendana klijentima iz Austrije u Vili Toskana u Čortanovcima. Zanimljivost ovog događaja bila je ta da su klijenti u Srbiju došli direktno na događaj, sve im je prethodno bilo organizovano. Radeći na ovim događajima, Duma tim shvata da sistem komunikacije može da se unapredi i dolaze na ideju da u svom radu na terenu uvedu Toki Voki i bubice. Sve ovo ne bi bilo moguće da se u pravom trenutku firmi nije priključila Danica i stala na čelo Event tima i počela samostalno da organizuje događaje u sklopu firme.
Unapređenje i Profesionalizacija
Uspešno prolazi 2020. i dolazi 2021. kada Duma lansira novu opremu, Duma fenjere/lampe, šahovske stolove. Prethodno pomenuti beli točkovi farbaju se u crno sa zlatnim detaljima. Obezbeđuje se novo vozilo - caddy. Duma se seli na novu lokaciju, na kojoj se firma nalazi i danas. Pored keteringa i organizacije događaja, Duma širi svoje usluge i na snabdevanje pićem. Period 2021. i Korona donosi prednost radu vikendica i Duma sklapa saradnje sa najtraženijim vikendicama u tom periodu.
Nakon ovog dela, Duma prepoznaje da rad na ekskluzivnim lokacijama i za ekskluzivnu klijentelu, koja često bira neprimetne lokacije kako bi zadržala privatnost, nosi sa sobom veću odgovornost. U tom trenutku, donose odluku da unaprede poslovni koncept tako da se, osim pružanja usluge hrane i pića, doda i dodatna vrednost celokupnom iskustvu.
Osmišljava se novi koncept poslovanja u kojem se pažljivo i detaljno vodi računa o svakom segmentu rada. Svi ovi detalji dokumentuju se kroz protokole rada, protokole za oblačenje, protokole za rad na terenu i protokole za saradnju sa partnerima na lokacijama.
Takođe, razrađuje se način rada, stil oblačenja osoblja (koje uvek nosi odela i uniforme sa logom Dume i vlastitim imenom, sa jasno vidljivim identifikacionim oznakama), postavka jedinstvene opreme, proces dolaska i preuzimanje opreme nakon događaja. Pored toga, uvode se fotograf i videograf koji beleže tim u akciji, kako bi se istakla profesionalnost i posvećenost svakog člana tima. Uvodi se tehnička kutija koja pomaže sa sitnim inventarom i detaljima u postavci svakog segmenta događaja koji se organizuje. Jasno se predstavlja front menadžment i drugi članovi tima.
Povećanje Broja Saradnji i Efikasno Vođenje Finansija
Ovim promenama Duma doprinosi tome da, pored estetskog aspekta i ukusa hrane koja se pravi, klijenti cene i profesionalizam celokupnog tima koji radi iza scene. Klijenti prepoznaju da nije važno samo ono što je vidljivo pred kamerama, već i sve što se dešava iza kamera i što nije vidljivo na prvi pogled. Kroz ovakav pristup, stiče se poverenje naših klijenata, jer zaključuju da Duma brine o svim detaljima kako bi njihovi događaji bili besprekorni. Takođe, klijenti Dumu ne angažuju samo zbog kvaliteta usluge, već i zbog statusa koji firma donosi njihovom događaju i načinu na koji se predstavljaju u svom društvenom krugu i okruženju.
- godine tim ljudi u Dumi preuzima određenu vrstu odgovornosti u poslovanju. Finansije počinju mnogo bolje i efikasnije da se vode. Povećava se broj saradnji sa firmama, ne samo fizičkim licima. Klijenti počinju samostalno da se javljaju prepoznavajući Dumu kao firmu za realizaciju i organizaciju celokupnog događaja.
Нема коментара:
Постави коментар